075-7850047       personaltrainerforhealth@gmail.com                     
Referenties voor personal training in Amsterdam

Al een aantal jaren liep ik rond met het feit dat ik niet gelukkig was met mijn lichaam. Ik ben (veel) te dik en mijn conditie was ook erg ver te zoeken. Voor iemand die vroeger veel aan sporten als zwemmen en waterpolo deed is dat wel erg frustrerend. Ik vond het ook vreselijk dat ik door mijn omvang steeds meer dingen ging laten die ik leuk vind om te doen (zwemmen om maar een voorbeeld te noemen). Last but not least, heeft mijn moeder diabetes en als ik haar er mee zie worstelen om dat in goede banen te leiden dan is dat echt niet leuk. Gezien mijn gewicht en het feit dat diabetes ook erfelijk is… Ik dacht, dat moet ik zien te voorkomen. Vorig jaar augustus heb ik de knoop door gehakt. Ik zou gaan fitnessen. Maar ja, ik had nog nooit een stap in een fitnesszaal gezet, dus ik had geen idee hoe die apparaten allemaal werken om nog maar te zwijgen over de enorme hoeveelheid verschillende oefeningen die je kan doen op de mat en met de verschillende gewichten. Buiten dit alles heb ik ook een lichamelijke afwijking aan de heupen. Dit veroorzaakt o.a. veel rugklachten. Dus ik vond het erg belangrijk om een goede begeleiding te krijgen. Dus ik ben gaan zoeken naar personal trainers op internet. Via Google kwam ik uiteindelijk bij HamelijnckPT (en dus Denise) uit. Na een eerste kennismaking en een rondje door de fitnesszaal hebben we een eerste afspraak gemaakt. Ze heeft me in 1 van de eerste afspraken gewogen en gemeten (omvang van arm, been, taille en heupen). Niet het meest leuke om te doen, maar als ze het dan een maand hard zwoegen en zweten later weer doet dan is het juist weer erg motiverend. Ik was na 2 maanden maar liefst 5kg afgevallen, ik was 9 cm van de taille kwijt en 13.5cm van de heup omvang kwijt! Elke maand krijg ik van Denise een nieuw trainingsschema. Ik train 1 keer in de week met haar en 1 keer in de week alleen. Deze afwisseling is perfect. Ik vind het lekker om mijn eigen gang te gaan, maar een paar dagen later met Denise trainen is dan weer erg leuk voor de afwisseling. Geen enkele training is hetzelfde, dus saai is het niet. De vooruitgang is leuk om te zien. Vorig jaar kon ik nog niet van een stoel op staan zonder mijn armen te gebruiken. Tegen woordig doe ik 3 keer 8 squats en binnenkort komen daar de gewichten bij. Naast dit alles bekijkt ze ook je eetpatroon door middel van een eetdagboekje wat je moet invullen. Alleen door het invullen wordt je je al een stuk bewuster van wat je allemaal eet. Vaak veel meer dan je eigenlijk denkt. Daarnaast kan ze aangeven wat je goed doet qua eten en wat je beter nog wat aan kan passen. Ook hier begeleid ze je en geeft ze je tips en tricks die je zelf kan toepassen. Ook probeert ze mee te denken om het makkelijker voor je te maken. Zo lust ik bijvoorbeeld geen walnoten, maar ze heeft een receptje bedacht wat ik wel lust waar toch walnoten in zitten (een soort energy bar met eiwitpoeder). Je ideale gewicht bereik je niet alleen door sporten. Je kan veel met (goede) voeding doen en hier besteed ze dan ook veel aandacht aan. Je krijg echt een totaal pakket. Ik zal niet liegen, het is niet makkelijk en zelfs niet altijd leuk. Maar het is wel je gezondheid en wat is er nou belangrijker dan dat?

Marijke Onrust

×
App ons en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
No announcement available or all announcement expired.Scroll Up