075-7850047       personaltrainerforhealth@gmail.com                     

Is een eiwit shake na de training zinvol? In één woord, JA!!

Blog van onze personal trainer Milan!

Er zijn veel verschillende meningen over hoe zinvol het is om na de training snel een eiwit shake te consumeren, sommige zeggen dat je koolhydraten en eiwitten nodig hebt, sommige zeggen alleen eiwitten, en sommige zeggen dat een shake geen meerwaarde heeft. In dit artikel ga ik uitleggen waarom een eiwit shake met snel verteerbare eiwitten een meerwaarde kan bieden na de training.

Hier is waarom..

Na een intense trainingssessie zal je lichaam worden blootgesteld aan katabolisme. Dit is een duur woord voor spierafbraak. Om het herstelproces te beginnen en spiergroei te stimuleren moet je lichaam snel weer in een anabole (spieropbouwende) staat komen.

Dit kan door een portie eiwitten te consumeren rijk aan de juiste aminozuren. De reden dat een eiwitshake hier ideaal voor is, is omdat deze eiwitten makkelijk verteerbaar zijn en de maag snel passeren. Wanneer je zwaar getraind hebt is het cortisol level in het lichaam verhoogd waardoor de maagpassage vertraagd wordt. Andere eiwitbronnen die moeilijker verteerbaar zijn (zoals steak en biefstuk) doen er vele malen langer over om door de maag te komen en zullen je spieren dus niet snel genoeg voeden met aminozuren.

Kies dus na de training altijd voor een licht verteerbare eiwitbron! Bij voorkeur een shake die wij voor je serveren na de training! Wil je graag alternatieven weten? Stuur een mail naar personaltrainerforhealth@gmail.com voor meer informatie.

Lekkere eiwitshake na een goede training

×
App ons en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Scroll Up
0

Your Cart